Wyniki PLAY za Q3 2015 – komunikat prasowy

Play opublikował komunikat prasowy dotyczący wyników z 3 kwartałów 2015 roku. Operator osiągnął udział w rynku na poziomie 23% i odnotował wzrost zarówno na poziomie przychodów, jak i wyniku EBIDTA.

Play podaje takie najważniejsze dane finansowe za 3 kw. 2015r.:

  1. Baza klientów wzrosła do 13,5 mln (+14,9% r/r), natomiast udział klientów abonamentowych zwiększył się do 49,6% z 46,3% w 3 kw. 2014 r.
  2.  W 3 kw. 2015 przychody operacyjne wyniosły 1 367 mln zł, co stanowi wzrost o 19,3% w porównaniu z 3 kw. 2014 r.
  3. Za okres dwunastu miesięcy zakończony w 3 kw. 2015 r. przychody od użytkowników wyniosły 3 982 mln zł, co oznacza wzrost o 18,4% rok do roku
  4. W 3 kw. 2015 r. przychody od użytkowników wyniosły 1 070 mln zł, co oznacza wzrost o 15,5% w porównaniu z 3 kw. 2014 r.
  5. Skorygowana EBITDA za okres dwunastu miesięcy zakończony w 3 kw. 2015 r. wyniosła 1,408 mln zł, co oznacza wzrost o 41,6% w porównaniu z 3 kw. 2014 r.
  6. W 3 kw. 2015 r. skorygowana EBITDA wyniosła 422 mln zł, co oznacza wzrost o 12,9% w porównaniu z 2 kw. 2015 r.
  7. W 3 kw. 2015 r. baza abonencka wzrosła o 520 tys. abonentów netto, co stanowi wzrost o 1,0% w porównaniu ze wzrostem odnotowanym w 3 kw. 2014 r.
  8. Dzięki dalszej rozbudowie sieci 4G LTE, na dzień 30 września 2015 r. zasięg usługi 4G LTE wynosił 77,2% populacji.

Ponadto, operator chwali się, że 13,5 miliona kart sim jest zarejestrowanych w Play (wyniki  na koniec września 2015r.).

Z tego wniosek, że liczba klientów fioletowego operatora wzrosła. Moim zdaniem jednak, jeśli Play nie zacznie dbać o klientów, to w szybkim czasie ich liczba może drastycznie zmaleć.