Xtra numer to usługa umożliwiająca uruchomienie do 10 dodatkowych numerów komórkowych przypisanych do jednej karty sim w sieci Play.
Operator zachęca do aktywacji usługi wskazując liczne jej zastosowania, np. gdy nie chcesz podawać swojego numeru telefonu w Internecie, na portalach społecznościowych, nieznajomym w ogłoszeniach itp.
Zastosowanie usługi znalazłem i ja – uruchomiłem dodatkowy numer do kontaktu z klientami. Dzięki posiadaniu odrębnego numeru, mogłem go wyłączać po godz. 22:00 i nadal pozostawać dostępnym dla bliskich na wypadek pilnej sprawy (numer główny).
Zgodnie z regulaminem, usługa kosztuje 3,69 zł miesięcznie i ta opłata powinna być automatycznie pobierana ze środków na koncie. Warunkiem automatycznego przedłużania usługi na kolejny okres rozliczeniowy jest posiadanie na koncie minimum 3,69 zł.
Niestety, jak się niedawno okazało, zapewnienie środków na koncie nie jest warunkiem wystarczającym, aby usługa została przedłużona. System operatora usługi Play jest tak skonstruowany, że opłata nie zostanie pobrana, jeśli w chwili próby pobrania opłaty będzie wyłączony telefon. W takim przypadku numer wygasa i nie ma możliwości jego przywrócenia.
Niestety, miałem pecha, gdyż miałem wyłączony telefon właśnie wtedy, gdy operator próbował wysłać smsa z informacją o naliczeniu opłaty. SMS nie został przeze mnie odebrany, więc operator wyłączył numer i nie chciał go włączyć z powrotem. Dopiero złożenie skargi w Urzędzie Komunikacji Elektronicznej spowodowało przywrócenie numeru – dopiero po ok. 3 tygodniach. Przez 3 tygodnie klienci nie mogli się do mnie dodzwonić, a pracownicy Play’a mieli to gdzieś.
W związku z tym ostrzegam: chcesz uniknąć problemów – unikaj sieci Play!